Olet täällä

25.10.17 / 12:52
Janne Mäkinen

asiakkaana_vai_haastateltavana

23.10.17 / 22:18
Sani Leino

Välillä ihmettelen, miten fiksujenkin ihmisten sanastossa vilisevät termit kuten "konvertoida käyttäjiä" tai "kääntää kontaktit kaupoiksi". Syy, miksi tämänlaiset sanat särähtävät korvaani, johtuu yksinkertaisesti siitä, että taistelen tarpeettomankin paljon kahdenkeskisen kommunikaation puolesta ja yritän oikoa käsityksiä esimerkiksi sosiaalisen myynnin sokerikuorrutuksesta.

19.10.17 / 08:00
Timo Sarpalinna

myyntityon_palapeli

Myyntityö koostuu monesta tekijästä ja muuttujasta, jotka vauhdittavat ja ehkä jopa sotkevat arkea. Nykypäivänä työssä muuttujia on enemmän, ja jo pelkästään tarve olla joka paikassa esillä ja ensimmäisenä, vauhdittaa loppuun palamisen liekkiä.

11.10.17 / 14:08
Timo Sorri

myyjä oppii susijengiltä

Tänä vuonna tulee täyteen kymmenen vuotta siitä, kun aloitin työn myynnin ja markkinoinnin parissa. Tarkalleen samaan aikaan Suomen koripallomaajoukkue aloitti kiipeämisen Euroopan pohjasarjoista ylös.

Listaan tässä viisi asiaa, jotka olen itse oppinut Susijengin tarinasta. Näiden avulla kuka tahansa voi myyjänä kehittyä aivan Sudeksi.

5.10.17 / 08:00
Matti K. Vesala

esimerkin_voima

IT-urani ensimmäinen myyntitapaaminen 90-luvun lopussa suuntautui Saloon, jossa yhdessä silloisen työpaikkani kokeneimman myyjän kanssa tapasimme jo nyttemmin kuopatun teknologiayhtiön johtajia. Olin tapaamisessa mukana GPS-paikantamisen asiantuntijana, ollen kaikilla asteikoilla mitattuna vihreä kuin raaka päärynä.