Olet täällä

17.5.18 / 08:50
Ville Silventola

yksityisyyden_suoja ja GDPR

2.5.18 / 12:44
Arno Aalto

myyja_lahti_ulos

Myyjä on palkkansa ansainnut, mutta nykyajan myyjä osaa arvostaa muutakin kuin pelkkää korvausta tehdystä työstä. Työn tulisi olla palkitsevaa muulloinkin kuin tilipäivänä.

26.4.18 / 10:37
Jyrki Järvinen

lomapalkka

Lomafiilis alkaa olla jo varsin monella; ainakin jos sitä arvioi MMA:n lakimiehille tulevien kysymysten perusteella. Joillakin loma on jo alkanut, mutta suurella osalla viimeistään juhannuksen aikaan. Jotta puhelimen ja sähköpostin voisi hetkeksi unohtaa ja keskittyä rentoutumiseen, vuosilomalaissa on säädetty, että työntekijällä on oikeus saada palkkaa vuosilomansa ajalta.

19.4.18 / 09:05
Juha Ahola

provisiokatto

Oletko pelannut korttia ja kuullut kokeneemman konkarin suusta jonkun pelaavan kuin pullopersesika? Tämä tarkoittaa pelaajan pelaavan korttinsa huonosti.

16.4.18 / 10:02
Pirjo Purovesi

mitä olet myynyt tänään

Myyntitaitojen merkitys kasvaa jatkuvasti. Alalla kuin alalla, työssä kuin työssä myynnilliset taidot ovat tarpeen. Myyntitaitoja tarvitaan myös ihan tavallisessa jokapäiväisessä elämässä.

12.4.18 / 11:18
Juha Häkkinen

riita

Harva meistä elää täysin riidatonta tai ainakaan ristiriidatonta elämää. Siihen pyrkiminenkään ei ihmisoppineiden mukaan ole olennaista, vaan kyky ristiriitojen (riitojen) ratkaisuun. Ja ehkä tilanteesta oppimiseenkin.

4.4.18 / 16:22
Marko Hovinmäki

sähköautoilu kuin purjehdusta

Täytyy ennakoida, navigoida ja luovia niin, että latausasemat osuvat reitin varrelle.  Meno on parhaimmillaan äänetöntä, mistä kippari nauttii.

28.3.18 / 12:31
Mikko Babitzin

hyvään tarvitaan ponnisteluja

Epävarmuus ja sen sietäminen, uuden oppimiseen suostuminen sekä luottamus ovat aiheita, joista kävin äskettäin sarjan mielenkiintoisia keskusteluja. Pohdimme sitä, miten luodaan järjestystä kaaokseen ja kaaosta järjestykseen. Puhuimme myös siitä, miten luottamus syntyy ja toisaalta, kuinka luottamuksen voi taidokkaasti rapauttaa.

22.3.18 / 13:46
Aleksi Rautakorpi

pitkan_matkan_juoksu

Asiakastyössä menestyminen on kuin pitkän matkan juoksu; luottamuksen ja kumppanuuden saavuttaminen ei onnistu yhdessä yössä, vaan vaatii taustalle pitkäjänteistä työtä.