Olet täällä

16.1.19 / 11:02
Mikael Hugg

Anteeksi, ketkä?

Soittobotit. Robotit, jotka tekevät myyjien ja markkinoijien soittotyöt heidän puolestaan.

Väittäisin, että suurella osalla lukijoista kuohahtaa ja inhon sekä vastustuksen tunteet nousevat pintaan. Eihän kukaan voi pitää siitä, että robotti soittaa. Vai voiko?

10.1.19 / 07:56
Heikki Luoma

Ennen kuin kysymykseen voi antaa luotettavan vastauksen on tiedettävä hiukan siitä, mitä coachaus on, vai kuinka?

Kuvailen coachingia seuraavaksi muutamalla sanalla. Lopuksi teen ehdotuksen, miten voi kokeilla coachausta.

Coachingin tärkein ominaisuus ja piirre on, että coach toimii hyväntahtoisesti coachattavaa kohtaan. Coach tahtoo hyvää coachattavalle myyjälle. Hyväntahtoinen asenne asettaa coachin ja myyjän samalle puolelle pöytää ja he ovat yhteistyössä myyjän valitsemassa asiassa.

2.1.19 / 11:23
Anne Niemi-Hakala

Moni yrityksen myyntitehtävissä työskentelevä ajattelee, että myynti alkaa siitä, kun myyjä pääsee asiakastapaamiseen ja kättelyt on suoritettu. Nyt seuraavat joko hyvät tai huonot uutiset riippuen siitä, millainen käsitys myyjällä on ollut omista myyntikyvyistään.

28.12.18 / 08:00
Juha Häkkinen

”Työryhmä: Bensa- ja dieselpumput kiinni 2045. Liikenteen ja ilmastopolitiikan asiantuntijaryhmä esittää suuria muutoksia autoiluun… Uudistusten tavoite on lopettaa ilmastopäästöt.”

Niin on, Suomessa. Ei vielä muualla.

Edellä oleva teksti on lainattu Helsingin Sanomista 13.12.2018. Maamme asiantuntijaryhmä suosittelee kovia keinoja nimenomaan liikenteen päästöjen vähentämiseksi. Siis niiden vähentämiseksi Suomessa. Maksajaksi pääsisi Suomi, Suomen kansalainen, suomalainen veronmaksaja ja suomalainen autoilija. Muut eivät vielä sitoudu.

12.12.18 / 10:51
Katri Tanni

Tyypillisesti tässä vaiheessa vuotta suunnataan katseet jo ensi vuoden trendeihin. Mikä markkinoijaa odottaa vuoden 2019 aikana? Tässä ilman turhaa vakavuutta muutamia etukäteisotsikoita ja teemoja, joita povaan näkeväni vuoden 2019 aikana.

Lisää yrityksiä muuntaa asiantuntijaorganisaatiota yhteisesti jaettuun myynti- ja markkinointikulttuuriin edelläkävijäyritysten kuten Goforen ja Fondian tavoin.

5.12.18 / 08:00
Jasmine Jussila

Hyvän tuotteen ostaa huonolta myyjältä vain pakon edessä. Sellaiselta, jolle ostollasi ei ole väliä. Haluan, että myyjä on iloinen asiakkuudestani. Vien mieluusti rahani toiselle myyjälle, jolle ostopäätökseni tuottaa mielihyvää.

28.11.18 / 13:09
Aleksi Rautakorpi

Ihanteellisessa tilanteessa kasvava yritys onnistuu myynnissä ja ihmisissä.

Kasvavalla yrityksellä on tehokas kaupallinen koneisto, arvopohjainen johtamisjärjestelmä ja palvelumalli, joka ottaa asiakkaat ja näiden tarpeet yksilöllisesti huomioon. Motivoituneet työntekijät ovat sitoutuneita ja tuottavia. Uskolliset asiakkaat palaavat aina vain uudelleen, turvaavat yrityksen maksukyvyn ja suosittelevat yritystä muille, jolloin yrityksen tulevaisuus on varmalla pohjalla.

22.11.18 / 10:29
Ville Silventola

Millenniaalit ovat vuosien 1980 ja 2000 välillä syntyneiden sukupolvi. Olet ehkä kuullut heitä kutsuttavan myös nimellä sukupolvi Y, joka on aina tekemässä kahta asiaa samaan aikaan, tai sukupolvi, joka syö vanhat!

Mitä tarkoittaa olla millenniaali? Ovatko milleniaalit todella niin erilaisia, kuin heitä edeltäneet suuret ikäluokat ja onko heidän maineensa kaiken kohun arvoista?

Edeltävistä sukupolvista millenniaalit eroavat merkittävästi suhtautumisessaan mainontaan ja markkinointiin. Markkinoinnin kohderyhmänä he ovatkin toistaiseksi tutkituin sukupolvi.

15.11.18 / 08:00
Juha Ahola

Laiskuus on myyjän pahin perisynti! Miksi määrä on kaiken a ja o myyntityössä?

Syyn ja seurauksen laki on myyntityön taustalla vaikuttava lainalaisuus. Mitä enemmän soitat uusille ihmisille, tapaat uusia ihmisiä, joille kerrot tuotteestasi tai palvelustasi, sitä todennäköisempää on, että sinulla on enemmän kauppaa. Jokaisella myyjällä on jokin keskimääräinen kaupantekoprosentti välillä 0 – 100. Kaupantekoprosentti riippuu toki myyjän myyntitaitojen lisäksi mm. toimialan luonteesta.

7.11.18 / 13:26
Jarkko Auvinen

Minulla on ollut ilo toimia Turvassa jo 15 vuoden ajan myynnin parissa eri tehtävissä, niin esimiehenä, varsinaisena myyjänä, tiimin vetäjänä kuin vastuualueen päällikkönä. Olen siis päässyt tarkastelemaan myynnin maailmaa monista eri kulmista.

Tänä päivänä varmasti jokaisen yrityksen pyrkimyksenä on pitää asiakas keskiössä. Tämä on sisäistetty hyvin. Entä sitten myynti? Sitä tiiraillaan edelleen usein turhan kapeasta näkökentästä. Myyntiä eivät tee ainoastaan ne työntekijät, jotka ovat suorassa kontaktissa asiakkaiden kanssa ja joilta asiakas ostaa esimerkiksi vakuutustuotteen.