Olet täällä

7.11.18 / 13:26
Jarkko Auvinen

Minulla on ollut ilo toimia Turvassa jo 15 vuoden ajan myynnin parissa eri tehtävissä, niin esimiehenä, varsinaisena myyjänä, tiimin vetäjänä kuin vastuualueen päällikkönä. Olen siis päässyt tarkastelemaan myynnin maailmaa monista eri kulmista.

Tänä päivänä varmasti jokaisen yrityksen pyrkimyksenä on pitää asiakas keskiössä. Tämä on sisäistetty hyvin. Entä sitten myynti? Sitä tiiraillaan edelleen usein turhan kapeasta näkökentästä. Myyntiä eivät tee ainoastaan ne työntekijät, jotka ovat suorassa kontaktissa asiakkaiden kanssa ja joilta asiakas ostaa esimerkiksi vakuutustuotteen.

30.10.18 / 15:04
Juha Pihkakoski

Markkinointi miellettiin pitkään meiningiksi, jossa Madison Avenuen luova eliitti miettii, mitä seuraavaksi tehdään asiakkaan pään menoksi. Markkinointi teki yhtä, myynti toista ja tuotanto jotain kolmatta. Johto vieressä ihmetteli, mitä tapahtuu.

Liian pitkään markkinointi, myynti ja muu liiketoiminnan kehitys ovat pelanneet vain omissa nurkissaan. Kukin tahollaan ihmetellen, miksi nuo muut tekevät niin outoja asioita, eivätkä ymmärrä meitä.

11.10.18 / 14:10
Mikael Hugg

Myyntideskissä tehdään liian usein ratkaisuja “mutun” pohjalta. Myynnin tueksi on kuitenkin mahdollista saada merkittävä määrä dataa. Syy-seuraus -ketjun avulla voidaan tehdä löydöksiä, jotka muokkaavat koko myyntimallin tuloksellisemmaksi.

Onko kasvuhakkerointi tuttua? Siinä pointtina on käytännössä selvittää monin nopein online-testein parhaat tavat saada yrityksen markkinointiin lisää tehoa, dataa ja kasvattaa viestien viralititeettia.

Myynnin hakkeroinnissa ollaan tietyllä tavalla samoilla jäljillä, mutta lopputulos on eri.

5.10.18 / 09:00
Timo Sorri

Myynnin ja markkinoinnin uudet trendit tulevat yleensä meille ”ison veden” takaa. Siksi kävin keväällä vuoden 2018 Account Based Marketing Innovation Summitissa, josta hain vastausta kysymykseen: ”miten toimii myynti 2020-luvulla?”.

Tällä vuosikymmenellä digitaalisuus on mahdollistanut tuhansien ja jopa miljoonien potentiaalisten asiakkaiden tavoittamisen keveillä panostuksilla – kiitos mm. hakukoneiden, sosiaalisten medioiden, markkinoinnin automaation ja sähköpostimarkkinoinnin.

2.10.18 / 14:54
Joel Mero

Miksi talouskasvun ennustaminen perustuu vain ekonomistien arvioihin? Entä jos kysyisimme kasvusta heiltä, jotka ovat sitä tekemässä?

Myyntipäällikköbarometrin mukaan myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten luottamus Suomen talouteen on kasvanut merkittävästi viimeisen 12 kuukauden aikana. Enemmistö vastaajista ennustaa liikevaihdon ja kannattavuuden kasvavan tulevana vuonna, ja erityisesti kansainvälisillä markkinoilla toimivien yritysten kasvuodotukset ovat optimistisia. Mutta kertovatko nämä tulokset todellisuudessa Suomen talouskasvun suunnasta?

2.10.18 / 08:05
Juha Häkkinen

MMA ei mene lakkoon nyt keskiviikkona, vaikka hallituksen ehdotusta alle 20 hengen yritysten irtisanomisen helpottamisesta ei näissä oloissa ja juuri tällä hetkellä voi pitää pelkästään viisaana toimena. Ja jäsenten ei muuten ole mikään pakko osallistua työtaisteluun, jos eivät itse niin halua. Vaikka muualta valuva ”liittopropaganda” antaakin ehkä niin ymmärtää.

29.8.18 / 12:53
Heikki Luoma

miten_opin_myymaan

Joillekin myyminen on itsestään selvää. Heidän ei tarvitse miettiä ja pohtia myymistä. Antaa vain palaa, ampuu lonkalta ja homma hoituu. Ainakin siltä se näyttää.

Olen aina salaa ihaillut heitä, koska he saavat myynnin näyttämään niin kauhean helpolta. Minulle myyminen on aina ollut vaikeaa.

21.8.18 / 10:30
Martin Von Schantz

Asiakas on nyt verkottunut - tässä 6 asiaa, mitä se merkitsee yritykselle

Nykypäivän asiakkaat ovat kiinni jatkuvasti laitteissa, joista he saavat tietoa toimintansa tueksi. Tämä koskee niin yritys- kuin kuluttajamarkkinoita.

Salesforce tutki tätä joukkoa tarkemmin tuoreessa State of Connected Customer -raportissa. Raporttiin kerättiin tietoa haastattelemalla yli 7 000 kuluttajaa ja yrityspäättäjää ympäri maapalloa. Tavoitteena oli selvittää, millainen on verkottunut asiakas, miten he eroavat muista asiakkaista ja miten yritykset voivat vastata tämän joukon odotuksiin.

14.8.18 / 13:36
Karri-Pekka Kauppinen

loman_jalkeen

Aiheuttaako loman loppuminen shokin kaltaisen tuntemuksen, unettomia öitä tai vatsanväänteitä? Ahdistaako arki, jolloin ei voi lähteä rannalle tai jäädä sohvalle, vaan on raahauduttava täysissä pukeissa työpaikalle?

10.8.18 / 11:34
Juha Häkkinen

feissari

Perjantaina 10.8. ilmestyneessä Helsingin Sanomissa on juttu feissareiden kadulla markkinoimista sähkösopimuksista ja Helsingin Energiasta esitetyistä vääristä tai harhaanjohtavista väitteistä. Väitteet liittyvät siihen, että Helen olisi myyty ulkomaille. Väitteitä esittäneiden feissareiden taustayhtiö oli Kotimaan energia, joten tuosta myynnin tueksi esitetystä väitteestä ei ehkä ylläty.