Olet täällä

21.3.19 / 08:00
Juha Häkkinen

MMA:n palkkatutkimus tuo tietoa palkoista. Tiedot ovat palkkaneuvontaan yhdistettynä tai jo pelkästään sellaisenaankin jäsenelle arvokasta tietoa.

Ilman vertailutietoa on paljon hankalampaa mitoittaa palkkapyyntöjä kohdalleen. Samoin ammattialaamme liittyvää olennaista tietoa ovat esimerkiksi tiedot eri palkkausmuodoista ja toimialojen palkkauksista. Liksan pyytämisestä voit lukea lisää verkkojutustamme Saisiko lisää liksaa.

18.3.19 / 16:19
Petra Karasti

Puhun paljon siitä, kuinka pitää uskaltaa ja lähteä uusiin haasteisiin. Ilman pelkoa, minkä ikäinen on. Nuorena tuli mietittyä, olenko liian nuori, ja keski-ikäisenä… niin olenko liian nuori tai liian vanha. Ja nyt, olenko liian iäkäs.

Peiliin katsoessani näen omissa kasvoissani ryppyjä, jotka olen nimennyt naisellisen charmikkuuden merkeiksi. Ajatuksena on se, ettei niitä uurteita kannata laskea vaan että nehän kannattaa nimetä!

6.3.19 / 14:25
Aleksi Rautakorpi

Tuntuuko sinusta koskaan siltä, että aika vain kulkee ohitsesi? Saatko joskus palautetta, ettet ole ollut henkisesti paikalla? Tunne siitä, että olet elänyt liikaa tulevassa nykyhetken kustannuksella, voi olla tärkein oivalluksesi.

Ihmiset, joiden hyvinvoinnista ja onnistumisesta olet vastuussa, ovat riippuvaisia panoksestasi juuri nyt. Niinpä mikään ei ole yhtä tärkeää kuin kykysi olla läsnä. Juuri se taito mahdollistaa sinulle sen johtajuuden, jonka todella ansaitset.

27.2.19 / 10:13
Mervi Karvo

Markkinoinnin työpaikkailmoituksissa peräänkuulutetaan kokemusta some-kanavista ja monenlaisten työkalujen hallintaa. Työnantaja, mihin unohtui liiketoiminnan ymmärrys?

Olen seuraillut työpaikkailmoituksia, joilla etsitään markkinoinnin tekijöitä. Hakijoilta vaaditaan digiosaamista eri muodoissa. Se ei yllätä. Sen sijaan ihmetyttää, mitä hakijoilta ei ilmoitusten perusteella odoteta.

20.2.19 / 15:39
Reijo Mylläri

Millainen fiilis sinulle asiakkaana jäi viimeisimmästä kohtaamisestasi myyjän tai sitä korvaavan sähköisen palvelun kanssa? Liskoaivomme luokittelevat automaattisesti tuon tunnekokemuksen JESS! – SHIT! -asteikolla, järkeily seuraa sitten perässä. Kyse on siis tunteesta, jota asiakaskokemukseksi nimitetään.

Aivomme halajavat mukavuutta ja hyviä fiiliksiä, ja tietoinen minämme haluaa hallinnan ja kontrollin tunnetta.

14.2.19 / 13:56
Maria Sillanpää

Mikä mättää yrityksen sisältömarkkinoinnissa, kun viikoittainen blogikirjoitus saa aikaan pari hassua tykkäystä ja jonkin kummallisen kommentin? Ketään ei tunnu kiinnostavan yrityksen palveluihin liittyvät B2B-markkinoinnin sisällöt, ja myynti kyselee turhaan liidien perään.

Edellä kuvattuihin sisältömarkkinoinnin haasteisiin törmäsimme useaan otteeseen, kun haastattelimme kollegani Laura Pääkkösen kanssa B2B-yritysten markkinointi- ja myyntipäättäjiä.

5.2.19 / 08:40
Juha Ahola

Muutosjohtaminen lienee yksi kuluneimmista trenditermeistä ja muutosvalmentajia parveilee joka oksalla. Mutta mitä muutos oikeasti on ja mihin muutosjohtamista tarvitaan?

31.1.19 / 11:03
Timo Sorri

Olin hiljattain vientimyynnistä vastaavien myyntijohtajien ryhmässä vaihtamassa ajatuksia yhdistetystä markkinoinnista ja myynnistä. Iltapäivän polveilevien keskustelujen aikana pulpahti esiin yksi mielenkiintoinen pitkän tähtäimen visio kaupankäynnistä – kaupankäynti tekoälyjen välillä.  Yksi tekoäly ostaa ja toinen tekoäly myy – ihmismyyjistä ja -ostajista tulee koneen käyttäjiä.

24.1.19 / 07:48
Mikko Babitzin

Klo 5.53, tavallinen torstai: Huonoa johtamista. Epäselviä ja muuttuvia tavoitteita. Jatkuvaa kiirettä ja pitkiä päiviä. Pysyvää muutosta. Ihan pihalla. Johtajuustyhjiö. Normipäivä vai painajaiskuva? Jaksaa, jaksaa.

Huono johtaminen saa aikaan paljon sekaannusta ja energiaa valuu harakoille, mutta kuinka moni oikeasti tuntee - tai on tavannut - jonkun huonon johtajan? Siis sellaisen, joka tietoisesti ja tarkoitushakuisesti pyrkii johtamaan joukkonsa epätoivoon tai ajaa vain omaa henkilökohtaista tavoitettaan? Käsi reippaasti pystyyn.

16.1.19 / 11:02
Mikael Hugg

Anteeksi, ketkä?

Soittobotit. Robotit, jotka tekevät myyjien ja markkinoijien soittotyöt heidän puolestaan.

Väittäisin, että suurella osalla lukijoista kuohahtaa ja inhon sekä vastustuksen tunteet nousevat pintaan. Eihän kukaan voi pitää siitä, että robotti soittaa. Vai voiko?